Revino!

Și am revenit! Că doar fix așa ne spune Alina Iancu, fondatoarea și promotoarea vinurilor românești din 2015 încoace. Spre rușinea noastră, abia în primăvara lui 2022 am ajuns la Revino Show. Însă ne-a plăcut așa de mult în primăvară încât ne-am întors la Revino Gourmet Show în octombrie. Centrul Bucurestiului, Novotel, stomacul pregătit, papilla relaxată, somn cum trebuie de cu seara. La Revino se merge cum deschide ușa, o să vă spună orice împătimit. Iar noi am devenit unii.

La Revino Bucharest Wine Show din aprilie 2022, pentru că vremea a fost caldă și se potriveau cu sezonul, am degustat în principal vinurile spumante, albe și rose. Am plecat cu o listă de preferate și cu vreo două cutii cu sticle pe care să le savurăm acasă. Vă lăsăm și vouă recomandările, pentru că merită să le încercați. Musai să începeți cu La Capela de la cramele Nachbil, apoi puteți continua cu Il Frizzante de la Lechburg, Bacanta rose, Cuartz - spumant și prețiosul Ambra - șarbă, un vin licoros fin, toate trei de la crama Gîrboiu. Spunantul rose Carassia de la Carastelec, este elegant și potrivit pentru evenimente festive; Vinca Sophia este un alb fain tot de la Carastelec din Crișana. Thesaurus este un Riesling Italian rafinat de la Thesaurus wines, o cramă cu suprafață viticolă destul de mică, dar atent aleasă. Să nu uităm de Busuioaca de Averești de la Domeniile Averești, un rose care ne place mult, cu o prezentare elegantă în sticle înalte cu dop de sticlă cu o capacitate de 750 ml sau 1500 ml.

Și la final roșu. Nedeea de la Vinarte ne-a surprins frumos, cu un cupaj roșu plin de forță, perfect petru sezonul rece. Tot de la Vinarte, unul bun este Soare – rose din Cabernet Franc și Cabernet Sauvignon.

Toamna. Prima problemă: de unde începi? Sunt două săli la Gourmet, una apetisantă tare, cu de-ale gurii, cealaltă, băutură pe alese. Noi am început cu un pahar de rose - Brizza și unul de vin alb – Anca Maria  de la Familia Vladoi împreună cu preparatele din pește și fructe de mare de la Pescăria lui Matei. Midii, pește marinat și zacusca de pește, toate bune să tot mănânci și să bei. Au urmat brânzeturile din lapte de capră și de vacă de la Timian într-o varietate mare de brânzeturi proaspete și cu diverse perioade de maturare în combinație cu piper sau ardei iute. Superbe gusturi. Ce am găsit? Pai am găsit producători, fie că vorbim de brânzeturi maturate și specialități din carne, fie de bere și ciocolată artizanale, scoici afumate, pește marinat, hamon, brânză maturată de un preot după o metodă doar de el știută și alte delicatese. Ne-a plăcut cașcavalul cu schinduf de la Zada, mămicile posibil să rezoneze la auzul cuvântului. Foarte bune și cașcavalul cu piper și brânza proaspătă de vaci tot de la ei.

Narcheese ne-a cucerit cu brânzeturile fine din lapte de bivoliță. Cei De La Ferma Cu Omenie, ne-au oferit brânză de burduf în mai multe stadii de maturare, am fost surprinși cât de diferite sunt, dar și cât de gustoasă fiecare la rândul ei.

La standul Revino am degustat câteva sosuri atent alese cu brânză maturată, cu schinduf sau cu mucegai. Dulceața de zmeură cu trandafiri și sosul de mere cu fistic completează și potențează perfect aroma brânzei de capră La Coline cu mucegai albastru, dar și pe cele ale brânzelor maturate Horezu, Five Continent, Tilsit, Tekeroi și Havași. Foarte spectaculos dar și misterios este usturoiul negru, maturat după o rețetă specială. Recomandare Ceramical!

Brânza spartă cu cuțitul din sfertul de roată de la Hochland Atelier, brânză maturată în salina Praid, este clar mai gustoasă decât aceeași brânză tăită cu atenție în cubulețe geometrice.  Aici aveți de ales între cele 3 tipuri: Brânză Praid cu Vin, Cremoasă, sau Natur.

Pasionatul de gastronomie era fericit la Revino, pentru că partea de Gourmet a fost într-adevăr noutatea care a dat un alt ton, un alt flavor showului.

Premio Gusto au o rețetă  de salam crud uscat cu mucegai  nobil care ne-a amintit de gusturile vacanțelor în Italia.  Varianta picantă a salamului iți face poftă pentru încă un pahar cu vin.

La salumeria artizanală Mangalitza, am degustat o super pastă de jumări, salamuri uscate și slănină afumată pentru gusturi rafinate.

Nu o să scriem despre masterclasurile ținute la parter, am dat un ochi, perfecte, însă poate data care vine. Dar am degustat, o da! Ce ne-a făcut ochii dulci? Pai, Roseul de Ion Vlădoi - Băbească Neagră & Fetească Neagră, Sauvignon Blanc de la crama Bauer…, roseul SurMer de la crama Rasova, Bacanta în varianta albă de Crama Gîrboiu, Kerner de la Villa Vinea.

Printre vinurile romanești, am fost cucertiți și de câteva vinuri străine. Greco di Tufo de la Benito Ferrara este un alb Italian bun. Și pentru că trebuia să trecem și la roșii; El Enemigo, un cabernet franc și Catena – Malbec; ambele argentiniene au o personalitate bine definită de care iți aduci aminte mult timp.

Continuând cu vinurile din zona Transilvaniei, trebuie să spunem despre rose-ul și Sauvignonul Blanc de la crama Jelna. De la Serve, ne-a plăcut Cuvee Charlotte și de la Catleya, Freamăt - cabernet sauvignon.

Vinurile din Bistrița, Arad, Drăgășani, etc, veți descoperi că sunt foarte diferite, fiecare cu aroma și trăsăturile lui, date de pozitonarea geografică, în funcție de altitudine, de soare și  de sol.

Pentru că era nevoie și de un răsfăț dulce, ne-am bucurat de finețea ciocolatei artizanale Krausz, ciocolată realizată handmade într-o paletă largă de combinații cu fructe sau semințe în Sântimbru lângă Miercurea  Ciuc.

Nu mergi la Revino doar pentru vin ci și pentru poveștile spuse la fiecare colț de către somelierii prezenți…. Mai mult, poți să înveți ceva nou de mereu.

Selecția de vinuri făcută de fiecare cramă este gândită în așa fel. încât de fiecare dată să aducă, ceva vechi, vinuri cunoscute deja de public dar și ceva nou, un cupaj nou, sau poate o colecție nouă de vinuri proaspete.

Suntem pregătiți în 2023 pentru ediția a șasea Revino Bucharest Wine Show din 6-8 mai și pentru a doua ediție a Salonului gastronomic Revino Gourmet din 21-23 octombrie . Cheers!